Bestelling annuleren

Heb je een mobiel abonnement voor 1 of 2 jaar afgesloten, dan zit je er bij de meeste providers in ieder geval aan vast tot één maand van afloop van het abonnement en is tussentijds opzeggen niet mogelijk . Dit is één van de redenen dat steeds meer consumenten kiezen voor een kortlopend, sim only abonnement van een maand bijvoorbeeld.

Bestelling annuleren
Een bestelling is gemakkelijk en snel gedaan op internet. Het is daarom dat er speciale wetgeving is omtrent ‘de bedenktijd’ bij een aanschaf op internet. Als consument heb je gedurende 14 dagen het recht om koop verricht via de website of telefonisch ongedaan te maken. Dus, word je maandagochtend wakker met het idee van ‘daar zit ik dan wel 2 jaar aan vast!’, dan bestaat de mogelijkheid om je bestelling ongedaan te maken.

Hoe?
Bij de meeste providers is deze procedure gemakkelijk te vinden op de website. Je volgt dan een aantal stappen en ondertekend een formulier.

Dit is gratis
Het annuleren van je bestelling binnen 14 dagen is altijd gratis. En heb je een sim-only abonnement afgesloten, dan geldt bij de meeste providers dat je de sim kaart niet terug hoeft te sturen.

Maar soms ook niet (gratis)!
Er zijn providers die menen dat als je bijvoorbeeld al hebt ingelogd op hun website, na de bestelling, dat er kosten zijn gemaakt. Die worden je dan toch toegerekend. Denk daarbij aan de volgende kosten: administratiekosten of abonnementskosten voor het aantal dagen dat gebruik is gemaakt van de diensten en eventueel verbruikskosten buiten de bundel. Deze laatste kosten kunnen natuurlijk alleen maar ontstaan als je de bestelling thuis hebt ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *